2013. február 3., vasárnap

Ha nincs kenyér...

Szombat reggel 7 óra magasságában eszméltem, hogy mindjárt jönnek a gyerekek és életem párja, hogy ők nyomban éhen halnak...és a kenyerünk előző este vacsorára elfogyott! A több éves rutin persze meghozza a maga eredményét, gyorsan bekevertem egy egyszerű kenyértésztát. Ühüm és még egy órát kelesztettem meg miegyéb...hmm-hmm, nem!
A bekevert tésztából egy evőkanál segítségével kis adag tésztákat vettem ki, meghempergettem lisztben, majd egy sodrófa segítségével tenyérnyi darabokká nyújtottam. Közben melegedett a tűzhelyen a serpenyő, zsiradék nélkül!


A kenyérkéket beletettem a meleg serpenyőbe, néha alánéztem és amikor már kezdett színe lenni, a tetején pedig buborékok keletkeztek akkor megfordítottam, majd készre sütöttem.



Így jártam el a többi tésztával is. Szombat reggel az 1 kiló lisztből bekevert tésztának felét ilyen formán megsütöttem azonnali fogyasztásra a maradékot pedig hagytam kelni, majd formába kisütöttem hagyományos módon a sütőben, a mai vacsorára el is fogyott :). A kisütött lepénykéket érdemes egy konyharuhával letakarni míg a többi sül így meleg  marad.
Mivel hiába kerestem nem találtam a sima kenyérreceptemet a blogon ezért ideírom: 
1 kg sima liszt (egy része mondjuk 30-40%-a lehet teljes kiőrlésű is)
6 dl folyadék (víz, tej, savó, krumpli főző leve...)
4 kk. só
5 dkg élesztő
pár evőkanál kacszsír, vaj vagy valami zsiradék...
összegyúrom, kelesztem (vagy nem), átgyúrom, formázom, sütöm és már kész is!


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése