2011. július 25., hétfő

Csokis kuglóf

Tegnap délután látogatóba jött hozzánk Dániel (Péter legnagyobb fia) és Évi (Dániel barátnője), nekik sütöttem csokis kuglófot. Aki kóstolta már annak mindnek ízlett és többnyire sikerül is szépre-jóra elkészíteni.
A receptje meglepően egyszerű, alapanyagokat és elkészítést tekintve is.
Nekem viszonylag nagy méretű kuglófformám (is) van ezért abba dupla adag tésztát készítettem, a kicsibe elég ez a mennyiség.

350g finomliszt
1 és 1/2 evőkanál kakaópor ( jó sötét )
2 evőkanál cukor ( én ennek dupláját raktam bele)
15g friss élesztő
250 ml langyos víz
2 evőkanál vaj, megpuhítva
75g étcsokoládé durvára vágva

A kelt tésztákat én mindenféle hókusz-pókusz nélkül szoktam csinálni. A száraz anyagokat összekeverem, tehát liszt, cukor, kakaópor ( a durvára vágott csokit csak az első kelesztés után gyúrjuk bele  tésztába), aztán az élesztőt kikeverem egy kis langyos vízzel, majd a száraz hozzávalókat összekeverem a folyadékokkal. A vajat érdemes megolvasztani és a vízzel együtt hozzákeverni a tésztához. Ezt a tésztát elég egy kanállal kikeverni ( nem kell dagasztani, elég lágy).


Lefedem és duplájára kelesztem, kelesztés közben van idő kikenni a formát és belisztezni. Nem szeretem ha a süteményen látszik a liszt ezért a formák, tepsik kikenése és beszórása után mindig fejre állítom és megütögetem, hogy a felesleges liszt, vagy zsemlemorzsa kihulljon belőle. Miután megkelt a tészta beletesszük a durvára vágott csokit.

A lágy tésztát beletesszük a kuglófformába, lefedjük és újra kelesztjük addig míg a sütő bemelegszik. 200 fokra szoktam előmelegíteni, aztán mikor beteszem a kuglófot, akkor leveszem 180-ra és rákapcsolom a légkeverést. Inkább lassan kell sütni alacsonyabb hőfokon mert a teteje hajlamos egy kicsit jobban megsülni. Kb 45 perc alatt átsül, érdemes tűpróbát csinálni! Ha megsült tányérra borítom és porcukorral meghintem.


Jó étvágyat!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése