2012. január 3., kedd

"Gyerekjáték"

A napokban leszakadt egy gomb Péter ruhájáról, felvarrtam. Aztán, ha már úgyis elöl volt a varrós dobozom, magam mellé vettem a többi megvarrásra váró holmit is. Jöttek a gyerekeink, hogy ők is varrnának :), kapott mindegyik egy-egy tűt és választhatott hozzá cérnát, kerestünk anyagokat és elindult a fantáziájuk...Ráhel a babájának varrt ruhát, Mirjam a kutyusának nyakörvet, Ármin pedig a lovának csinált nyerget. Én egy óra alatt felvarrtam a leszakadt gombokat, befűztem a kijött gumikat, pótoltam az elhagyott részeket és folytattam a főzést-mosást...a gyerekek meg csak varrtak tovább :). Ráhel volt a legkitartóbb, ő még másnap is előszedte az elkezdett ruhát és befejezte, hogy végre feladhassa a babájára.
Az ilyen "játékok" nálunk mindennaposak. Van az udvarunkon egy fatörzs, hosszában elfektetve, egyfajta ülő alkalmatosságnak raktuk oda. A gyerekek képzeletének semminem szab határt, ha úgy akarják vonat (Ármin nagy vonat rajongó volt), ha a játék azt kívánja motor, vagy ló, de lehet repülő is akár. Egy fakockával is igen jól lehet autózni, még brümmögni is ugyan úgy lehet hozzá.
Mirjam a napokban találat az udvaron elhajítva egy homokozó lapátot, keresett egy megfelelő vakondtúrást, odavitt pár nagyobb kavicsot és "vakondcsapdát" készített :). Engedjük szabadon játszani a gyerekeket, ne a tévéből sugárzó bugyutaság legyen a minta!
Jó játékot mindenkinek!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése