2012. január 5., csütörtök

Tízórai

Nálunk a  waldorfban (a harmadik osztályról beszélek, mert elsőben egy kicsit meg van keverve) hétfőn vihetnek a gyerekek egy darab házi süteményt, amit tízórai elfogyasztása után megehetnek. Pénteken pedig édességnap van, akkor vihetnek édes péksüteményt tízóraira. Csokit és egyebeket nem vihetnek a gyerekek, amit én egy cseppet se bánok. Hét közben ha van időm akkor szendvicset csomagolok a gyerekeknek, ha nincs akkor gyorsan belépünk a kisboltba és kapnak friss kiflit, tejet szoktam még tölteni egy-egy flakonba nekik és ebédig kibírják vele. Apropó tej, mikor Pápán voltunk a Tarcy Iskolában (emiatt jártunk ott) ott volt egy tej automata, 20 forintért ihatott bárki 2 dl hideg tejet, szünetekben mindig volt pár gyerek aki igénybe vette, de a felnőttek is előszeretettel csapolták meg a "géptehenet". Én ezt nagyon jó ötletnek tartom, bár a gép elég zajos volt. Aztán a napokban eszembe jutott az iskolatej, meg az iskola kakaó. Az én korosztályom biztos emlékszik a négyszögletes "tejfölöspohárban" lévő italokra, aminek fólia volt a tetején, a sarkánál belenyomtuk a körmünket ( a kakaót előtte fel kellett rázni) és már ihattuk is.


Tegnap sütöttem túrós batyut vacsorára még épp maradt annyi, hogy tudjanak vinni belőle tízóraira, meg egyet-egyet megegyenek. Nem akarok gasztroblogot írni, de egy-kép kép és recept szerintem belefér :).
Az ötletet Limarától vettem, viszont egyszerű kalácstésztát csináltam 1 kg lisztből (kevesebből nem érdemes 3 gyerek mellett kalkulálni).

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése