2012. január 8., vasárnap

Viszonyunk a könyvekkel

A napokban beszélgettem valakivel és szóba kerültek a könyvek, elcsodálkozott mikor mondtam, hogy egyszerre több könyvet is olvasok. A"hogy van erre időd?" kérdésre egyszerű a válaszom (válaszunk, mert az egész család szereti a könyvet, bár Ráhel meg Mirjam még nem tud olvasni, de ez nem akadályozza őket meg a könyvek élvezetében) nincs tévénk! Volt, de a kapcsolatunk elején sokkal érdekesebb volt egymással beszélgetni, meg felolvasni verseket, novellákat, vagy csak egy érdekes cikket. Aztán jöttek a gyerekek, nekik is sokat olvastunk és mivel kábeltévét nem hozták fel a mi utcánkba ezért egyszerűen bedobozoltuk a tévét és felkerült Péter műhelyébe. Minden évben van lomtalanítás, egy ilyen alkalomkor levittem az önkormányzat udvarára a tévét (ott gyűjtötték az elektronikus eszközöket), egy bácsi hitetlenkedve kérdezte, hogy még működik, mondom persze, hát akkor minek dobják ki? mert nem használjuk, még a távirányítót is levittem. Haza is vitte az öreg, remélem boldogan használja,( vagy inkább sajnálnom kéne, mert felesleges dologra pazarolja az életét?). Szóval azóta nincs tévénk, de valójában 10 éve nem nézünk tévét. Nem kell félteni a gyerekeinket, semmiről nem maradnak le! Ha mamáéknál vannak, akkor ott néznek tévét eleget... a másik meg nálunk van dvd nézés, persze így tudjuk cenzúrázni, hogy mit és mennyit néznek, ráadásul nincsenek reklámok! Csak hétvégén van mesenézés, de például a mai nap is eltelt anélkül. Még magam is elcsodálkozom néha, hogy ezt milyen simán elfogadják, igaz ehhez hozzátartozik, hogy minden nap van meseolvasás! Ha nagyon fáradt vagyok akkor csak egy, ha jobban bírom és van idő is rá akkor 3 vagy 4...
Rendszeres könyvtárba járók vagyunk, így mindig vannak új könyvek és a határidő is motivál, hogy belenézzünk egy-egy könyvbe és ha érdekes akkor elolvassuk. Persze ebben az is benne van, hogy sok könyvet csak kihozunk és anélkül, hogy valaki elolvasta volna visszakerül a könyvtárba. Sok könyvet meg is veszünk, kedves íróinktól (Schäffer Erzsébet, Polcz Alain, Popper Péter, Vekerdy Tamás, Vámos Miklós...), meg újdonságokat, meg leértékelt könyveket (:)). Általában könyvet kapunk (és ajándékozunk), mindig kapnak a gyerekek is. (többször beszéltünk már Péterrel, hogy többet költünk könyvre mint ruhára). Fontos (!) Győrben van gyerek könyvtára a városi könyvtárnak, oda akár gyerekekkel is érdemes elmenni, de rendszeresen egyedül megyek, keresek mindegyiknek egy-egy könyvet és este megvan az öröm és már olvasunk is.
Egyik karácsonyra kapott könyvemről már írtam, most megmutatom mit kaptam még:

 Ebben novellák vannak, egyenlőre mazsolázok belőle, sokat sejtet, ha elárulom azt is, hogy az összes könyve megvan Schäffer Erzsinek :). Igen büszke vagyok rá, hogy van dedikált példányom tőle.
 Ez már komolyabb témájú könyv, lassan is haladok vele, de érdekel a téma.

Ezt a hármat egyszerre olvasom ( mikor mihez van kedvem azt veszem elő, Vámos könyvéről el kell árulnom, hogy karácsony előtt vettem a két kötetet leárazva 1500,-t)


Péter most ezt a könyvet olvassa, de ennek olyan komoly a témája, hogy emellett nem kezd bele másikba :).

Ezt pedig gyerekeknek és gyermeklelkű felnőtteknek ajánlom, nagyon élveztem én is az olvasását, bár be kell vallanom, hogy kicsit átfogalmaztam a vége felé, én nem akartam megölni a sárkányt, remélem az írója megbocsájtja ezt.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése