2012. augusztus 7., kedd

Sült paradicsom

Paradicsom szezonban (igaz, egész évben lehet kapni, de én ilyenkor szeretem) szoktam készíteni sült paradicsomot. Mindenhez szeretjük (na jó, lekváros palacsintához nem passzol) a reggeli rántottához (a meleg tojás, hideg, sült, fűszeres paradicsommal mmmmm....). Szóval szépen megmosom a paradicsomot, keresztbe ketté vágom, vágott felükkel felfelé sorba beleültetem a tepsibe (jó ha van pereme, különben a finom lé kicsurog, beleég a sütőbe és sikálhatjuk napestig), megszóróm mindenféle zöld fűszerrel gazdagon, nekem bazsalikom, kakukkfű, oregánó van a kertben ezért ezeket szoktam rárakni. Pucolunk hozzá a gyerekekkel jó sok fokhagymát (kb. egy fejet) azt szeletekre vágva rárakosgatom a paradicsom tetejére, megsózom picit és meglocsolom olíva olajjal, majd mehet a sütőbe, 200°C-ra.



 Hogy meddig sütöm azt még sose mértem, amíg meg nem lottyad egy picit a paradicsom, az a belül puha de még nem folyt szét állapotot kell nézni.



Ha megsült, azonnal lehet enni belőle, mert melegen is nagyon finom, aztán mehet egy tálba vagy dobozba a hűtőbe, napokig lehet falatozni.
Volt, hogy kipróbáltam zöld paradicsommal, az is nagyon finom!

Erről eszembe jutott egy film:


Jó film, érdemes megnézni, legalább egyszer...

2 megjegyzés:

  1. nagyon tetszik a recpet, ki fogom próbálni annyi szent,


    a filmet láttam, klassz, könyvben is megvan, érdemes elolvasni azt is

    VálaszTörlés
  2. Könyvben sajnos nem olvastam, de a film nagyon megfogott.

    VálaszTörlés