2012. szeptember 28., péntek

Ropogtatni való receptje

Ahogy ígértem itt a receptje az előző cikkemben mesélt ropogtatni valónak:

1 kg liszt (ez lehet fehér, vagy teljes kiőrlésű, vagy ennek keveréke)
2 dkg élesztő
5,5 dl víz (nekem általában 1 kg liszthez 6 dl folyadék kell, liszt fajtájától függ)
4 kk. só
5 dkg vaj (vagy valami zsiradék)

A kívánt ízesítőt hozzáadjuk a fenti alapanyagokhoz és tésztává dagasztjuk. Duplájára kelesztjük, átgyúrjuk, hosszú kiflivé formázzuk előmelegített sütőben 180°c-on készre sütjük. Egy napot érdemes konyharuhába csomagolva elől hagyni, mondjuk a konyha pulton. Másnap éles késsel vékonyra szeleteljük, tepsibe rakjuk és előmelegített sütőben ropogósra sütjük. Vigyázni kell vele, könnyen túlpirul. Igazából színt nem akarunk már neki adni, csak szárítjuk, én kétszer-háromszor válogattam át, mire kivettem az összeset a tepsiből, ami kemény mindenhol az már jó.

Most nézzük az ízesítőket:
Az eredeti recept az 1 kg liszthez 20 dkg fokhagymát ír, attól függően, hogy mennyit szeretnénk sütni arányosan csökkentsük az adagot.
A fokhagymát megtisztítjuk majd megfőzzük, (én a főzővizet is hozzáöntöttem, beleszámítva a folyadék mennyiségbe) a puha fokhagymát érdemes áttörni vagy passzírozni és úgy a tésztához adni.

Csinálhatunk zöld fűszereset is, ahhoz minden otthon fellelhető zöld fűszert tehetünk, kakukkfű, oregánó, bazsalikom, de mehet a rozmaring is, ha valaki azt szereti (meglepően finom volt egy olajbogyós-rozmaringos ízesítésű grissini, de ez már egy másik recept).

Nekem még eszembe jutott az is, hogy mindenféle magokat is lehet bele tenni, szotyi, tökmag, szezám mag, lenmag...

Ami a képen láthattok sárga színű kétszersült az a kurkumától lett ilyen, de kipróbálhatjátok pirospaprikával is. A fűszerezés végtelen lehetőség, kísérletezzetek bátran!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése