2013. március 1., péntek

Én és a favágás

Mivel fával fűtünk, óhatatlanul közeli kapcsolatba kerülünk a fa vágásával is. A fa felvágásának legegyszerűbb módja ha fűrészgéppel csináljuk (csinálja életem párja). Na most sikerült egy fűrészgépet beszereznünk, csak épp a vezetéke rövid (volt). Péter elküldött vegyek négyerű kábelt (eddig azt sem tudtam, hogy ilyen létezik) 10-12 métert. Elmondta, hol szerezhetem be, ott kedvesen megkérdezték, hogy mégis milyen átmérőjűt szeretnék, mivel látták a tanácstalanságomat megkérdezte a fiatalember, hogy mihez kell? Így már megegyeztünk és lemérte nekem a 12 méter kábelt...miután hazahoztam a 12 méter hosszú szépen feltekert kábelt, az én szerelmetes uram rám nézett és csak annyit mondott: "Na, ugyan úgy kell bekötni mint a másikat". Ezzel adta tudtomra, hogy ez a feladat rám vár :).
 Rendben, apukámnál láttam többször, hogy hogy csinálja, menni fog. Ugyan egy kicsit elbizonytalanodtam, mikor láttam, hogy az eredeti vezeték 5 erű volt, de ott egyet egyszerűen nem használtak.
Először is a vezetékeket megfosztottam egy kis részen a burkolatuktól (ennek van valami szakkifejezése, de most nem ugrik be), aztán eltávolítottam a rövid vezetéket és kicseréltem a hosszúra, férjem már csak azzal ijesztgetett, hogy esetleg, ha valami nem stimmel rossz irányba fog forogni a vágólap, és akkor két vezetéket meg kell cserélnem, de szerencsém volt, arra forog amerre kell. Már hallom vágja vele a fát!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése