2013. március 22., péntek

Töltött zsömle

A napokban készítettem Péternek puliszkát juhtúróval, szalonnával, tejföllel... ahogy szereti. Egy fél kilós csomag kukorica darát szoktam főzni a maradékból pedig legtöbbször kenyeret, péksüteményt sütök a családom és barátaim nagy örömére :). Most is így terveztem, csak közben megláttam a Falu végi kurta portán a töltött zsömle receptjét, képeit (itt megnézhetitek ti is) és a bejegyzés utolsó mondata motoszkált a fejemben...

A tésztához elővettem a maradék puliszkát, (ez olyan 15-20 dkg kukoricadarából készült) és mivel meg volt szilárdulva, a kezemmel szétnyomkodtam 6 dl langyos vízzel. Tettem bele 5 dkg élesztőt, 4 kk. sót, egy pici olajat és 1 kg lisztet, bedagasztottam és letakarva kelesztettem.
Közben előszedtem amit a hűtőben találtam és megfelelőnek gondoltam a töltött zsömlékhez, így került bele paradicsom, paprika, sonka, füstölt sajt és mindegyik közepébe egy-egy tojás.
A tésztát elfeleztem, az egyikből egy cipót kerekítettem és lisztel beszórt sütőlapra tettem pihenni, amíg bemelegszik a sütő. A másik felét nyolc felé vágtam és zsömléket formáztam, beleraktam a tepsibe, jó nagy távolságot hagyva közöttük (egy nagy tepsibe 4  db-ot raktam) fogtam egy vizespoharat (aminek szélesebb az alja) és belenyomtam a zsömlékbe, hogy a közepén mélyedést képezzen, a széle pedig megemelkedjen. A mélyedésbe úgy kell belepakolni a belevalókat, hogy a tojás körbe legyen véve, ne tudjon nagyon kifolyni (kicsit úgyis kifog). Belepakoltam a finomságokat, beleütöttem a tojást és előmelegített sütőben 200°c-on pirosra sütöttem. A gyerekeknek kettévágtam, hogy könnyebben tudják enni, a tészta átsült a tojás sárgája pedig pont annyira volt lágy, hogy a zsömle szélével lehetett tunkolni.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése